Na ulicah slovenskih mest so danes zaživeli TAM-TAM plakati z ilustracijami petih zmagovalnih zgodb literarnega natečaja Zgodbe o zavrženi hrani. V natečaju je sodelovalo več kot 200 družin, plakati pa napovedujejo prvi Slovenski dan brez zavržene hrane, ki ga bomo na pobudo Lidla Slovenije in programa Ekošola obeležili 24. aprila. Pobudi so se pridružili tudi Ekologi brez meja, Zveza prijateljev mladine Slovenije ter TAM-TAM. Pobudniki projekta si želimo, da bi dan tudi uradno postal del slovenskega koledarja, ki bi ga obeležili vsako leto.
V Lidlu Slovenija skupaj s programom Ekošola že vrsto let v okviru projekta Hrana ni za tjavendan opozarjamo na problematiko zavržene hrane, obeležitev prvega Slovenskega dne brez zavržene hrane pa je nov korak v prizadevanjih za boljši svet. »Temo zavržene hrane v Lidlu Slovenija naslavljamo celostno. Pri tem se lotevamo potencialnih zavržkov že na začetku – pri samem načrtovanju količin. Z optimiziranimi procesi naročanja in spremljanja blaga skrbimo, da je izdelkov, ki bi jim rok trajanja potekel na policah naših trgovin, čim manj. Iz 25 trgovin ob koncu delovnika doniramo različne prehranske izdelke humanitarnim organizacijam, ki poskrbijo, da izdelki še pred iztekom roka trajanja pridejo v prave roke. Tudi v prihodnje bomo še oblikovali procese in rešitve, ki bodo še dodatno pripomogli k manj zavržene hrane iz naših trgovin,« je povedala Tina Cipot, vodja korporativnega komuniciranja v Lidlu Slovenija.
Plakat kot medij za prebujanje zavesti o problematiki zavržene hrane
Pobudniki projekta smo danes predstavili rezultate ene izmed številnih aktivnosti ob Slovenskega dne brez zavržene hrane. Na plakatnih mestih smo razkrili zmagovalce literarnega natečaja Zgodbe o zavrženi hrani. Med več kot 200 prispelimi zapisi je komisija, sestavljena iz predstavnikov organizatorjev in partnerjev pobude, Ekologov brez meja, Zveze prijateljev mladine Slovenije in podjetja TAM-TAM, izbrala pet najboljših zgodb. Te nosijo naslove Košček popečene slanine (Nika Kuzma), Izbirčne veveričke (Dana in Asja Perhoč), Kruhek Stanko (Maks Dobovšek, Katarina in Hana Trpčević), Tine in Pisanko (Patrik in Doroteja Anžlovar) in Na naši pici jemo, kar je ostalo (Rassel Šavron in Erika Rebula).
»Problematika zavržene hrane si vsekakor zasluži postati del vsakdanjih pogovorov, zato smo se z veseljem odzvali na Lidlovo pobudo. Mestni plakat kot medij, ki ga spremlja najširša javnost, nosi veliko odgovornost za sporočila, ki jih prenaša. In prav projekt Plaktivat je prevzel to družbeno-odgovorno vlogo plakatov. Ljudem sporoča, da nam ni vseeno, v kakšni družbi živimo. Poziva nas, naj jo začnemo spreminjati tudi sami. Letos smo blagovno znamko Plaktivat, ki je znana predvsem po neprofitnih razpisanih natečajih na pereče teme, razširili. Podjetjem omogočamo, da lahko skozi znamko izpostavijo svojo družbeno-odgovorno noto. In to je eden prvih primerov, ki si ga bom zagotovo zapomnil, povezal je gospodarstvo in kulturo, v projekt pa je vključil tudi najmlajše, ki so še kako pomembni pri soustvarjanju boljšega okolja,« je dejal Tomaž Drozg, direktor podjetja TAM-TAM.
Zmagovalne zgodbe so objavljene na spletni strani www.danbrezzavrzenehrane, ilustracije pa so prispevali Nina Kovačič, Nea Likar, Jana Fak, David Krančan in Gregor Goršič.
»Verjamemo, da lahko z majhnimi dejanji dosežemo velike spremembe. Vsak posameznik lahko prispeva k boljšemu jutri, prvi korak pa je lahko pridružitev pobudi in aktivnostim ob Slovenskem dnevu brez zavržene hrane. Menimo, da si problematika zavržene hrane zasluži nacionalno pozornost, zato bomo nanjo opozorili tudi odločevalce in jih pozvali, da Slovenski dan brez zavržene hrane postane del slovenskega nacionalnega koledarja, ki ga obeležimo 24. aprila vsako leto,« je povedal Gregor Cerar, nacionalni koordinator programa Ekošola.
Odštevamo do prvega Slovenskega dneva brez zavržene hrane
Prvi Slovenski dan brez zavržene hrane bomo obeležili v soboto, 24. aprila. Njegov namen je ljudi spodbuditi k zmanjševanju in preprečevanju nastanka zavržene hrane ter jim predstaviti številne možnosti uporabe prehrambnih izdelkov, ki pogosto romajo v smeti. Lidl Slovenija, program Ekošola, Zveza prijateljev mladine Slovenije in Ekologi brez meja bomo skozi zabavne aktivnosti, namenjene vsem generacijam, ozaveščali in izobraževali o tematiki. Sodelovale bodo tudi slovenske šole, ki so vključene v projekt Hrana ni za tjavendan.
Vrhunec aktivnosti bo v soboto, 24. aprila, ko bomo na Facebook profilu Lidla Slovenije brez zavržene hrane kuhala vsa Slovenija. Svoje aktivnosti pa bodo pripravili tudi partnerji projekta.