Beseda ne zveni ravno lahkotno, kajne? Prinaša breme, da nekaj moramo, da smo k nečemu obvezani. Če pa se z njo poigramo, nam ponudi ODGOVOR. Pravzaprav ključen odgovor.
Če se nam kaj ne izteče po pričakovanjih, nam spodleti ali imamo samo slab dan, je najlažje poiskati ODGOVOR(NOST) za to zunaj sebe. ODGOVORNI so šef, razmere na trgu dela, prijateljica, deževen konec tedna … seznam je lahko zares dolg. V prvem trenutku prinese določeno mero olajšanja, zares pa s prelaganjem ODGOVORNOSTI na druge prenesemo v njihove roke tudi krmilo svojega življenja. Od drugih postanejo odvisni naše počutje, odločitve, zadovoljstvo in tako po vrsti tudi vse ostalo.
Zelo podobno je pri ODGOVORNOSTI do okolja in soljudi. Samo, če smo v prvi vrsti ODGOVORNI do sebe, lahko tako delujemo tudi v odnosu do drugih – s ciljem, da sčasoma vse to postane naš način življenja in delovanja. Lepo zapisano, kajne? Kako pa pridemo do tega? Zagotovo najprej z izobraževanjem – da vsi razumemo, za kaj sploh gre in zakaj je tako pomembno delovati na način, ki prinaša boljšo prihodnost. Zakaj na primer globalno segrevanje ozračja ni težava nekje daleč in zakaj je tako pomembno, da spremenimo navade v našem mikro okolju – denimo že z enostavnim ugašanjem luči, ko zapustimo prostor, ali z bolj skrbnim ravnanjem s hrano.
Raziskava, ki jo za Lidl Slovenija med naključnimi prebivalci Slovenije vsako leto opravi raziskovalno podjetje Mediana, je pokazala, da tretjina vprašanih meni, da nima moči spremeniti sveta na bolje. Ker so majhni koraki nevidni. Pa je res tako ali samo prelagamo ODGOVORNOST na druge? Zares se vsaka sprememba, od čisto majhne na osebni ravni, do globalne, začne pri posamezniku. In tu se nam ponudi ODGOVOR – tudi majhne spremembe, če jih seštejemo, prinesejo večji premik.
Če vsakemu izmed nas uspe spremeniti vsaj eno navado v smeri boljšega sveta in če to pomnožimo s številom strank, ki redno opravljamo nakupe v naših trgovinah - se vam še vedno zdi, da posamezniki nimamo moči?
Blog zapis je nastal v sklopu izdaje prvega trajnostnega poročila za poslovni leti 2018 in 2019, v katerem v Lidlu Slovenija na enem mestu celovito in sistematično predstavljamo naša prizadevanja na področju upravljanja družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja.