Sledite nam!

Lidl facebook  Lidl instagram  Lidl twitter

OZAVEŠČANJE O PROBLEMATIKI ZAVRŽENE HRANE IN LITERARNI NATEČAJ

Objavljeno:

17/02/2021

Deli:

V Lidlu Slovenija smo skupaj s programom Ekošola danes v okviru pobude »Slovenski dan brez zavržene hrane« odprli literarni natečaj na temo zavržene hrane. Nagradni natečaj je namenjen družinam z otroki, saj po podatkih Statističnega urada RS največ zavržene hrane, kar 50 odstotkov, nastane prav v gospodinjstvih. V Lidlu Slovenija skupaj s programom Ekošola že od leta 2015 v okviru projekta Hrana ni za tjavendan ozaveščamo o odgovornem ravnanju s hrano, v želji, da bi razmislek o zavrženi hrani postal del našega vsakdana, pa smo moči združili z Ekologi brez meja in Zvezo prijateljev mladine Slovenije ter podjetjem TAM-TAM. Slednje bo poskrbelo, da bodo zgodbe družin vidne po vsej Sloveniji. Najboljših pet zgodb bo namreč oživelo v risbah slovenskih ilustratorjev in povabilo k sodelovanju na prvem Slovenskem dnevu brez zavržene hrane, 24. aprila 2021.

Problematika zavržene hrane je kljub temu, da predstavlja pereč izziv, redko del vsakdanjih pogovorov. Le malokdo se zaveda, koliko neporabljene, pretečene ali celo sveže in še užitne hrane na koncu dneva pristane v smeteh. Obenem se pogosto ne zavedamo, da lahko že z majhnimi spremembami navad, kot je priprava jedilnika ali nakupovalnega seznama, dosežemo veliko. Zato želijo partnerji z literarnim natečajem družine spodbuditi k razmisleku o zavrženi hrani in tako prispevati k ozaveščanju slovenske javnosti.

Problematiko zavržene hrane smo v Lidlu Slovenija začeli naslavljati že pred leti, tako v svojih delovnih procesih kot v trajnostnih pobudah. »Danes je že kar 25 Lidlovih trgovin vključenih v projekt Donirana hrana Zveze Lions Slovenija, v katerem na leto ljudem v stiski doniramo okrog 200 ton izdelkov pred iztekom roka trajanja. Naše sodelovanje se še krepi, saj se bo število trgovin v projektu letos še povečalo. Optimiziramo tudi naročanje blaga tako, da izdelkov, ki bi jim potekel rok, v naših trgovinah ostane čim manj. S projektom Hrana ni za tjavendan, ki ga s programom Ekošola izvajamo v okviru naše trajnostne pobude Ustvarimo boljši svet, o zavrženi hrani že od leta 2015 ozaveščamo najmlajše v izobraževalnih ustanovah. V projektu vsako leto sodeluje več kot 100 ustanov oziroma okrog 5 tisoč otrok in mladostnikov. Verjamem, da smo v teh letih z različnimi vsebinami preko otrok dosegli tudi družine,« je povedala Tina Cipot, vodja korporativnega komuniciranja v Lidlu Slovenija. »Literarni natečaj je po eni strani zanimiva ustvarjalna popestritev za slovenske družine, hkrati pa tudi priložnost, da družine in posamezniki postanejo ambasadorji boja proti zavrženi hrani v Sloveniji. V soboto, 24. aprila, bomo skupaj s partnerji obeležili prvi Slovenski dan brez zavržene hrane, s ciljem, da postanemo zgled in navdih pri ustvarjanju boljšega sveta,« je dodala.

K projektu je kot partner pristopila tudi Zveza prijateljev mladine Slovenije, ki se vsakodnevno srečuje s pomanjkanjem, v katerem živijo slovenske družine, tudi ko govorimo o hrani. »Vedno z veseljem sodelujemo v pobudah, ki otroke in mladino vzgajajo v odgovorno ravnanje in trajnostno naravnanost. Natečaj, ki pomaga osveščati o pomenu zmanjševanja zavržene hrane, zagotovo sodi mednje. Zavržena hrana je danes eden izmed največjih globalnih okoljskih in družbenih izzivov. Večino posledic tudi tu nosijo najranljivejše skupine ljudi. Zato želimo spodbujati kulturo odgovornega odnosa do hrane, saj zmanjševanje količin zavržene hrane lahko pomembo zmanjšuje prehransko negotovost in revščino, ne le v Sloveniji, temveč tudi po vsem svetu,« je povedala Breda Krašna, generalna sekretarka Zveze prijateljev mladine Slovenije.

Tudi društvo Ekologi brez meja v natečaju prepoznava svoje poslanstvo. »Odpadna hrana je del organskih odpadkov, kjer preprečevanje prinaša največ prednosti, tako okoljskih, zdravstvenih, ekonomskih kot podnebnih. Zato je integralni del strategij zero waste na ravni posameznikov, podjetij in občin. Dela je še veliko, zato z veseljem podpremo vse iniciative za zmanjševanje zavržkov,« je ob začetku natečaja dejal Jaka Kranjc, generalni tajnik društva Ekologi brez meja.

Z ustvarjalnostjo do boljšega sveta

Literarni natečaj Zgodbe o zavrženi hrani je namenjen družinam z otroki, ki so vključeni v predšolsko, osnovnošolsko ali srednješolsko izobraževanje. Družine so vabljene, da s čarobnostjo otroške domišljije in s kančkom starševske podpore ustvarijo zmagovalno zgodbo. Ta je lahko kratka ali dolga, domišljijska ali resnična, resna ali smešna. Edino pravilo je, da mora biti njena rdeča nit zavržena hrana. Avtorji najboljših petih zgodb bodo nagrajenih z vrednostnim bonom Lidla Slovenija v višini 200 evrov, njihove zgodbe pa bodo oživele v potezah mladih slovenskih ilustratorjev, ki bodo aprila na ogled na plakatnih mestih TAM-TAM.

Družine lahko zgodbo oddajo do vključno 10. marca 2021 na spletnem mestu www.boljsi-svet.si ali jo pošljejo na elektronski naslov boljsisvet@lidl.si s pripisom: »Za literarni natečaj«.

24. april – Slovenski dan brez zavržene hrane

Literarni natečaj je del aktivnosti ob prvem Slovenskem dnevu brez zavržene hrane, ki je skupna ponudba nas, Lidla Slovenija in programa Ekošola. Cilj oblikovanja posebnega dne je spodbujanje slehernega posameznika k zmanjševanju in preprečevanju nastanka zavržene hrane ter predstaviti številne možnosti uporabe prehrambnih izdelkov, ki pogosto ostanejo neporabljeni. »Da Slovenski dan brez zavržene hrane obeležijo skupaj z nami, vabimo pravzaprav vse – posameznike, družine, ustanove, tudi druga podjetja. Skupaj lahko naredimo korak k svetu, kjer bo hrana ponovno vrednota in ne bo več končala v smeteh,« je poudarila Tina Cipot iz Lidla Slovenija.

POVEZANE NOVICE

Preberi več + Aktualno    Mi smo Lidl Slovenija    Ustvarimo boljši svet za ljudi v stiski11. 08. 2023 By boljsisvet@lidl.si

#TEAMLIDL POMAGA

V Lidlu Slovenija smo se tudi v letu 2023 pridružili Zvezi prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) v dobrodelni akciji Pomežik soncu. Skupaj bomo na počitnice peljali otroke s posebnimi potrebami iz socialno ogroženih družin, ki za brezskrbno uživanje na počitnicah potrebujejo spremljevalca. Z uspešno humanitarno prodajno akcijo z Lidlovimi izdelki Lupilu in Cien Kids smo zbrali sredstva za kar 409 brezskrbnih počitniških dni.
Preberi več + Aktualno    Družba    Mi smo Lidl Slovenija09. 06. 2023 By boljsisvet@lidl.si

VEČ KOT 14.500 OTROK USPEŠNO V BOJU PROTI ZAVRŽENI HRANI

Nova, že tretja sezona podkasta Ustvarimo boljši svet prinaša novosti: nove navdihujoče goste in znanja bosta odslej nabirali dve voditeljici - Tina Cipot in Urška Ahac. S podkastom bosta sledili njuni misiji za boljši svet: da ga ustvarimo v svojem najbližjem krogu, v svoji družini - z gibanjem, športom, povezovanjem in doživetji!
Preberi več + Aktualno    Družba    Mi smo Lidl Slovenija02. 06. 2023 By boljsisvet@lidl.si

NOVA SEZONA PODKASTA USTVARIMO BOLJŠI SVET

Nova, že tretja sezona podkasta Ustvarimo boljši svet prinaša novosti: nove navdihujoče goste in znanja bosta odslej nabirali dve voditeljici - Tina Cipot in Urška Ahac. S podkastom bosta sledili njuni misiji za boljši svet: da ga ustvarimo v svojem najbližjem krogu, v svoji družini - z gibanjem, športom, povezovanjem in doživetji!
TOP