Ekipa Kaplja do roba zmagala v natečaju Lidlov mladi vinar

Projekt Lidlov mladi vinar, ki ga v Lidlu Slovenija izvajamo četrto leto zapored, je dosegel vrhunec. Letošnji zmagovalci so postali člani ekipe Kaplja do roba z Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani. Ekipa je pridelala vino sorte rebula, ki so ga poimenovali Žuta gutta.

lidlov-mladi-vinar

Maša Zalar, Andi Špacapan, Sašo Rupnik, Polona Srik, Sara Stadler, Žan Bric in Veronika Frelih so zmagovalci četrtega natečaja Lidlov mladi vinar. Člane strokovne komisije so prepričali s kakovostjo in predanim delom pri pridelavi vina ter s pravo mero kreativnosti in inovativnosti pri pripravi svoje vinarske zgodbe. Ekipa, ki si je nadela ime Kaplja do roba, prihaja z Biotehniške fakultete Univerze v Ljubljani, pridelali pa so vino sorte rebula.

ki3b3644

Zmagovalna ekipa bo za nagrado prejela tridnevno ekskurzijo v sosednjo vinorodno deželo, partner natečaja, podjetje P&F Jeruzalem, pa bo vsakemu članu zmagovalne ekipe podelil še denarno nagrado v višini 50 evrov.

»Zmaga na natečaju Lidlov mladi vinar je potrditev dobrega dela in volje, ki smo ju vlagali v projekt. Vse to se odraža v naši zgodbi o vinu in upamo si trditi, da je bilo to eno izmed najlepših doživetij do sedaj. Za vse nasvete in vzpodbudo pa se zahvaljujemo tudi našima mentorjema,« so takoj po razglasitvi zmagovalcev, ki so jo pospremili z radostnim vriskom, dejali člani ekipe Kaplja do roba. Poleg treh ekip iz Biotehniške fakultete so v letošnjem natečaju sodelovale še ekipa iz Visoke šole za vinogradništvo in vinarstvo, ki je pridelovala malvazijo, ekipa iz mariborske Fakultete za kmetijstvo in biosistemske vede je pridelovala sauvignon, prvič pa so k natečaju pristopili tudi iz novomeškega centra GRM – center biotehnike in turizma, kjer so pridelovali cviček.

Kot je ob razglasitvi zmagovalcev na 19. Slovenskem festivalu vin poudaril Gregor Bregač, vodja nabave prehrambnih izdelkov v Lidlu Slovenija, so udeleženci natečaja dokazali, da je mladih upov vinarstva v Sloveniji kar nekaj. Imajo dobre ideje in mladostni zagon, kar jim bo na njihovi vinarski poti zagotovo le koristilo.

ki3b3179

Vsa vina, ki so jih pridelale sodelujoče ekipe, so predstavljena obiskovalcem Slovenskega festivala vin. »Sodelovanje s podjetjem Lidl Slovenija letos postaja že tradicionalno. Tudi mi si prizadevamo, da mlade izobražujemo o vinu in vinarstvu in jih spodbujamo k odločitvi za tovrstno poslovno pot. Zato z veseljem sodelujemo pri projektu kot strokovni sodelavci in partnerji, ki dajejo nadobudnim vinarjem tudi možnost, da svoje vino predstavijo na festivalu,« je povedal direktor Slovenskega festivala vin, Rado Stojanovič.

Nova znanja in izkušnje pozdravljajo tudi mentorji ekip

Na delo svojih ekip so bili ponosni tudi mentorji iz fakultet, ki so se strinjali, da tovrstni projekti nadgrajujejo njihov učni načrt in zato želijo med študenti vsako leto spodbujati sodelovanje. Po njihovem mnenju so ekipe sodelovanje v natečaju vzele zelo resno in pokazale veliko zanimanje za nego ter pridelavo vina in članom komisije postregle s kakovostnimi mladimi vini.

ki3b3795

Že drugo leto zapored v natečaju sodeluje tudi podjetje P&F Jeruzalem. Sodelovanje je na kratko povzel direktor podjetja P&F Jeruzalem, Mitja Herga in dejal: »Že lani smo ugotovili, da je naše sodelovanje v projektu pravilna poteza, zato smo s tem nadaljevali tudi letos. Projekt namreč že več let dokazuje, da se lahko iz sodelovanja med gospodarstvom in akademsko sfero rodi trdno znanje. Veseli smo, da smo lahko tudi mi vsaj delno pripomogli k pridobivanju novega znanja naših bodočih vinarjev. Povabili smo jih tudi v naše podjetje in naše kleti, kjer so si ogledali tehnološki proces pridelave vina, z njimi pa smo delili tudi dobre prakse poslovanja na področju vinarstva.«

Ekipe so se tudi izkazale s pripravo in objavo člankov o svojih izkušnjah iz vinograda in kleti na spletnem blogu Mladivinar.si, kar je prav tako štelo pri skupni oceni njihovega dela. Kot je poudarila komisija za izbor Lidlovega mladega vinarja, so študentje pokazali veliko razumevanje vinogradniške in vinarske panoge, saj so skrbno pridelali mlada vina in pripravili trženjske načrte. Je pa res, da mladi potrebujejo še veliko dodatnega znanja in izkušenj, predvsem na področju celovitega razmišljanja o izdelku, od steklenice, etikete do prodajnih kanalov in trženjskih orodij, ki so za uspešno vinarsko pot prav tako pomembna kot kakovost pridelanega vina.

Povej svoje mnenje:

Znan je Lidlov mladi vinar za leto 2018

Zaključila se je še ena sezona natečaja Lidlov mladi vinar – to je postal perspektivni 29-letni Martin Erzetič (Čarga 1767) iz Goriških Brd, ki je zmagal z vinom merlot, pozna trgatev. Med štiri finaliste so se poleg Erzetiča uvrstili še Peter Gönc iz Gönc Winery s sivim pinotom, Jakob Bizjak iz Domačije Bizjak s cabernet sauvignonom ter mlada vinarka Špela Štokelj iz Posestva Štokelj z vinom pinela.