Gibanje Movember: od kdaj, zakaj in kako se je začelo

Movember je svetovno gibanje, ki se vsako leto odvija v mesecu novembru. Njegovo poslanstvo je ozaveščati o različnih boleznih, ki lahko prizadenejo sodobnega moškega. Novembra torej na marsikaterem obrazu v znak podpore zrasejo brki, ki so zaščitni znak gibanja. Ker brkom v angleščini pravimo »moustache«, je prišlo do skovanke Mo-vember. Tudi Lidlovci in Lidlovke smo podporniki Gibanja Movember.

Kaj je Movember?

Fundacija Movember je ena od glavnih finančnih podpornic raziskav o raku prostate in mod na svetovni ravni. Stremi k temu, da na teoretični ravni vedno pridobiva najboljše znanstvenike s tega področja in tako pripomore k učinkovitejšemu zdravljenju v praksi. Cilj movembrskega gibanja je, da moški ne bi umirali za rakom mod in prostate, poslanstvo pa ozaveščanje o boleznih, ki lahko prizadenejo sodobnega moškega – predvsem o raku prostate in mod ter duševnem zdravju. Rak prostate je namreč na drugem mestu po pogostosti obolelosti na globalni ravni med rakavimi obolenji, za katerimi zboli moška populacija.

Kako se je začelo?

Vse skupaj se je začelo leta 2003, ko sta Travis Garone in Luke Slattery ob pivu začela razpravljati o modi in prišla do zaključka, da je treba brke oživiti. Pričela sta nagovarjati prijatelje, naj si pustijo brke, mati enega izmed prijateljev, ki je ravno prebolevala raka, pa ju je navdihnila, da je akcija spodbujanja zdravja moških ugledala luč sveta.

Travis in Luke sta določila pravila igre, ustvarila logotip in z geslom “Si dovolj moškega, da boš moj moški?“ rekrutirala prvih trideset moških. Prvih trideset si je brke pustilo rasti s takšnim navdušenjem, da je naslednje leto akcija postala tudi uradna. Z vsakim letom se je akciji pridružilo več moških, v podporo pa so jim stopile tudi mame, sestre, partnerke in prijateljice – tako da so si tudi same nadele brke in začele spodbujati preventivno delovanje. Gibanje Movember, ki se je torej začelo v Avstraliji in se nato razširilo po celem svetu, je pred 7 leti pognalo svoje korenine tudi v Sloveniji. Slovenski Movember sta leta 2010 ustanovila prijatelja Griša Šoba in Martin Šala. Najprej nihče ni vedel, za kaj pravzaprav gre, čeprav je bil Movember že nekoliko razširjen po svetu, potem pa je koncept začel cveteti in zaobjemati vse več podpornikov.

Utrinek z Movember teka 2016 – navdušeni tekači z brki (foto: Pulz Šport).

Ženske v vsestransko podporo moškim

Movember ni samo moška domena. V podporo očetom, bratom, partnerjem in prijateljem so stopile tudi ženske. Moške spodbujajo k rednim testiranjem in pregledom, jim nudijo fizično in psihično podporo, novembra pa si v znak podpore nadenejo še brke – pri tem ni pomembno kakšne.

Utrinek z Movember teka 2016 (foto: Pulz Šport).

Če so moški, ki promovirajo Movember tako imenovani Mo-Bros, so ženske pridobile naziv Mo-Sistas. Postani Mo-Bro ali Mo-Sista tudi ti in postani aktivni del Movembra – postani del svetovnega Movember gibanja.

Vir članka: Movember tek spletna stran.

Brkato tudi v Lidlu Slovenija

Za bolj kakovostno življenje se movembrskim aktivnostim pridružujemo tudi v Lidlu Slovenija. S podporo Movembru in ozaveščanjem svojih zaposlenih ter kupcev krepimo načela movembrskega gibanja. V novembru podpiramo več internih in eksternih movembrskih aktivnosti.

Zdravko Lidl, maskota za promocijo zdravja med zaposlenimi v Lidlu Slovenija, ozavešča in spodbuja k preventivni skrbi zase in svoje zdravje.

Povej svoje mnenje:

Z MOVEMBRSKIMI AKTIVNOSTMI ZBRALI SKORAJ 9.000 EUR ZA UKC LJUBLJANA

V sklopu naše trajnostne zaveze Ustvarimo boljši svet, smo tudi letos podprli Gibanje Movember in jim pomagali širiti njihovo poslanstvo. Pretekli teden smo izvedli še sklepno dejanje – Kliničnemu oddelku za urologijo na UKC Ljubljana smo predali donacijo v vrednosti 8.876 EUR, ki smo jih zbrali z različnimi internimi in eksternimi movembrskimi aktivnostmi.

Začenja se dobrodelni Movember v Lidlu Slovenija

V Lidlu Slovenija že šesto leto zapored podpiramo gibanje Movember in pomagamo širiti njegovo poslanstvo; ozaveščanje o skrbi zase ter o boleznih, ki lahko prizadenejo sodobnega moškega. Tudi letos smo k dobrodelnosti povabili naše kupce. Ob nakupu navadnega jogurta Pilos (500ml, 3.2% m.m.) bomo 10 centov namenili Kliničnemu oddelku za urologijo UKC Ljubljana.

V NAJBOLJ BRKATEM MESECU ZBRALI SKORAJ 13.000 EUR ZA UKC LJUBLJANA

Tudi v letošnjem letu smo v Lidlu dokazali, da je mogoče z majhnimi koraki doseči velike cilje. V sklopu naše trajnostne zaveze Ustvarimo boljši svet smo v najbolj brkatem mesecu, novembru, pomagali širiti poslanstvo Gibanja Movember ter z različnimi internimi in eksternimi dejavnostmi kupce ter zaposlene, predvsem moške, ozaveščali o skrbi za svoje zdravje. S skupnimi močmi smo zbrali skoraj 13.000 evrov, zbrana sredstva pa bodo namenjena nakupu tehnične opreme za Klinični oddelek za urologijo na UKC Ljubljana, ki bo prav gotovo olajšala zdravljenje številnim bolnikom.

Movember tek: nadenimo si brke, podprimo Movember

V Lidlu Slovenija smo tudi letos generalni pokrovitelj 6. dobrodelnega Movember teka, ki bo Ljubljano spet ovil v brke. Na dogodku, ki se ga je lansko leto udeležilo več kot 400 tekačev, bo namesto tekmovanja v ospredju spodbujanje zdravega načina življenja, prijetno druženje in dobrodelnost. Udeležijo se ga lahko vsi, ki želijo podpreti Movember gibanje in njegova ključna sporočila.

Movember 2017: dejanje šteje – ne glede na to, kakšne brke si pustite

V Lidlu Slovenija že peto leto zapored podpiramo svetovno gibanje Movember in mu pomagamo širiti njegovo poslanstvo, saj se zavedamo pomembnosti preventivne skrbi za zdravje. V okviru naše trajnostne pobude Ustvarimo boljši svet s pričetkom meseca novembra pričenjamo tudi z dobrodelno aktivacijo, s katero bomo del sredstev od prodaje tekočih 500g jogurtov Pilos namenili Kliničnemu oddelku za urologijo UKC Ljubljana.