Že deveto leto zapored v Lidlu Slovenija podpiramo aktivnost v sklopu brkatega novembra, kjer v ospredje postavljamo pomen preventive in samopregledovanja, tudi tokrat s sloganom: »Ne pozabi na jajca!«. Z nakupom BIO jajc ali jajc blagovne znamke Naše nam paše bomo namreč v novembru, od vsake prodane škatle jajc namenili 10 centov Slovenskemu onkološkemu društvu za moške OnkoMan za boj proti raku. Z OnkoManom sodelujemo že tretje leto in letos smo naboru dobrodelnih izdelkov dodali še slovenske jedilne buče hokaido. Od vsakega prodanega kilograma bomo prav tako donirali 10 centov v skupno donacijo OnkoManu.
Oktober smo tudi letos, v Lidlu Slovenija namenili ženskam in v sklopu projekta Roza oktober poskrbeli za osveščanje žensk, v novembru pa so na vrsti moški. Brkati november lahko v vseh Lidlovih poslovalnicah podprete z nakupom BIO jajc ali jajc blagovne znamke Naše nam paše. V mesecu novembru bomo namreč od vsake prodane škatle jajc namenili 10 centov Slovenskemu onkološkemu društvu za moške OnkoMan za boj proti raku. Naboru dobrodelnih izdelkov smo letos dodali še slovenske jedilne buče hokaido. Od vsakega prodanega kilograma bomo prav tako donirali 10 centov v skupno donacijo OnkoManu.
Ves november bodo škatle z BIO jajci in jajci Naše nam paše v vseh trgovinah Lidl Slovenija opremljene z nalepkami 'Ne pozabi na jajca'. S tem nagovarjamo kupce, naj pri nakupovanju ne pozabijo vzeti še tako osnovne sestavine, kot so jajca, hkrati pa ima ta poziv tudi namen, da se posameznik spomni, kako pomembno je, da si vzame čas zase in za samopregledovanje.
30 sekund lahko reši življenje
Društvo OnkoMan je letos pripravilo vseslovensko kampanjo, katere ključno sporočilo je: pregledovanje mod naj postane rutina vsakega moškega, saj ne vzame več kot 30 sekund, lahko pa reši življenje. Naj ne bo več zadrege ob tem vprašanju, pa če se glasno izusti v pravi moški družbi ali pa ga nežno prišepne ljubljena oseba. Odgovor vsakega moškega bi moral biti: »Skrbno jih pretipam vsak mesec.« Strokovnjaki namreč priporočajo enkrat mesečno samopregledovanje, in sicer je najbolje, da si moški za to enostavno opravilo določi vedno isti dan v mesecu.
Rak mod najpogostejši pri mlajših moških
Pri moških, starih med 18 in 35 let, je prav rak mod najpogostejše rakavo obolenje, tudi sicer je najbolj prisoten pri moških do 50. leta starosti. Zaskrbljujoče pa je predvsem to, da večina moških obišče zdravnika v precej poznem stadiju razvoja bolezni. Za zgodnje odkrivanje in s tem večjo ozdravljivost lahko moški ogromno naredijo sami – s preprosto, a dobro navado: samopregledovanjem.
Matej Pečovnik, predsednik društva OnkoMan je ob tem povedal: »Letos smo se za ozaveščanje o raku mod odločili, ker je ta najbolj prisoten pri moških do 50. leta starosti. Vseh odkritih rakavih obolenjih v tej starostni skupini namreč po zadnjem registru predstavlja več kot 87-odsotni delež. Skrbi pa nas predvsem dejstvo, da je več kot 25 odstotkov odkritih bolezni že v razširjenem ali razsejanem stadiju. To statistiko želimo s to akcijo ozaveščanja spustiti globoko proti 10 odstotkov. Trideset sekund nam za samopregled, ko gre za življenje, res ne sme biti preveliko. Zato dajmo znake bolezni na plan, spoznajmo se z njimi in začnimo z rednim samopregledovanjem. Fantje čas je za akcijo!«
Rak mod je mogoče ozdraviti
Zgodnje odkrivanje bolezni je tudi pri raku mod pomemben dejavnik uspešnosti zdravljenja. Potek zdravljenja je odvisen od razširjenosti bolezni in v primeru tumorja na modih brez oddaljenih zasevkov zadostuje že kirurška odstranitev moda, le v manjšem deležu je potrebna še kemoterapija. Pri razširjeni bolezni pa so potrebne tudi kemoterapije ali dodatna odstranitev zasevkov.
Ste vedeli?
Slovensko onkološko društvo za moške OnkoMan je bilo ustanovljeno leta 2016 v Ljubljani. Je prvo društvo v Sloveniji, ki je prvenstveno namenjeno moškim in moškemu zdravju. Več o njihovem poslanstvu in projektih je dostopno na spletni strani društva www.onkoman.si.
Prilagamo vam spodnjo kreativo, ki jo lahko prenesete, natisnete in poskrbite za zanimivo ozaveščevalno noto tudi pri vas doma.